عوارض تزریق مزوتراپی مو

خطرناک ترین عوارض مزوتراپی مو چیست؟

یکی از به روز ترین روش های بازگرداندن درخشندگی و شادابی به موها، انجام مزوتراپی می باشد. مزوتراپی موها به صورت تزریق انجام می شود و علیرغم اینکه یک روش مدرن برای درمان موها محسوب می شود، عوارض خاص خود را هم دارد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با هم به بررسی عوارض ناشی از مزوتراپی موها بپردازیم.

آیا مزوتراپی یک روش خطرناک محسوب می شود؟

هر روش درمانی می تواند در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، خطرناک تلقی شود. مزوتراپی موها یک روش مدرن است که ترکیبات شیمیایی و ویتامین ها و داروهای درمانی را به صورت تزریق به بیمار ارائه می دهد. ممکن است که فرد پس از انجام این تزریقات دچار برخی از عوارض شود. عوارض ناشی از مزوتراپی عمدتا دردناک نیستند و پس از مدتی نیز از بین می روند. بنابراین علیرغم اینکه این روش عوارض احتمالی خود را دارد، روشی کم خطر و کم ریسک محسوب می شود.

عوارض مزوتراپی موها

• انتقال بیماری های عفونی: در صورتی که در محل انجام مزوتراپی از لوازم ضدعفونی شده استفاده نشود احتمال انتقال عفونت ها و باکتری ها وجود دارد.
  • تورم و کبودی پوست سر: تورم پوست بعد از مزوتراپی تا چند ساعت طبیعی است اما تورم های طولانی تر می تواند ناشی از تزریق اشتباه محصول باشد.
  • حساسیت های پوستی: ترکیبات محلول مزوتراپی می تواند در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت شود.
  • سردرد های خفیف و شدید: برخی از افراد پس از مزوتراپی ممکن است دچار سردرد در نواحی مختلف سر شوند. شدت این سردرد ها عمدتا زیاد نیست ولی می تواند شدید تر شود.
  • خونریزی و خارش: محل تزریق محلول بر روی پوست سر می تواند دچار خونریزی جزئی و حتی خارش بشود. در صورت بروز خونریزی حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.
عوارص مزوتراپی موی سر

آیا عوارض خفیف ناشی از مزوتراپی مو خطرناک است؟

بسیاری از افرادی که مزوتراپی را انجام می دهند، تا چند ساعت پس از آن احساس خارش را بر روی پوست خود احساس می کنند. کبودی های روی پوست سر، قرمزی و التهاب و حتی لکه های پوستی نیز می توانند تا چندین ساعت پس از مزوتراپی رخ دهند. این عوارض طبیعی هستند و خود به خود پس از چند ساعت از بین خواهند رفت، بنابراین نیازی نیز نگران آن ها باشید.

در صورت ادامه یافتن این عوارض پس از چندین ساعت، حتما به پزشک خود گزارش دهید. تورم ها و خارش های سر پس از چند ساعت از بین می روند اما ممکن است التهابات به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشند.

آیا می توان عوارض ناشی از مزوتراپی مو را کاهش داد؟

اگرچه که عوارض خفیفی مثل خارش و التهاب می تواند برای همه رخ دهد، اما می توان با رعایت اقدامات لازم، عوارض ناشی از مزوتراپی را کاهش داد.

• در انتخاب کلینیک و پزشک خود دقت کنید تا فرایند مزوتراپی در حرفه ای ترین حالت برای شما انجام شود.
  • برای اطمینان از اینکه محلول مزوتراپی در شما باعث حساسیت نمی شود، تست حساسیت دهید. در صورت مصرف دارویی خاص و یا ابتلا به آسیب های پوستی و حساسیت ها، حتما قبل از مزوتراپی با پزشک خود مشورت کنید.
  • اقدامات مراقبتی پس از مزوتراپی می توانند تا حد زیادی به کاهش عوارض و بهبود آن ها کمک کنند.

حتما بخوانید : عوارض پی آر پی موی سر

چه اقداماتی پس از مزوتراپی مو نیاز است تا عوارض آن کاهش پیدا کند؟

• بلافاصله پس از انجام مزوتراپی موهای خود را نشویید. بهتر از حتی تا 24 ساعت برای حمام کردن صبر کنید.
  • بعد از انجام مزوتراپی تا چند روز ورزش نکنید تا پوست سر عرق نکند.
  • از استفاده از محصولات آرایشی-بهداشتی موها مثل لوسیون ها و حالت دهنده ها تا چند ساعت پرهیز کنید.
  • در صورت بروز خارش، التهابات و قرمزی شدید، حتما موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب و درون آب کلر دار خودداری کنید.
  • آب زیادی بنوشید و از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.
  • استفاده از داروهای ضدالتهاب مثل آسپرین می توانند پس از مزوتراپی خطرناک باشند اما استفاده از مسکن ها اشکالی ندارد.

کلام آخر

مزوتراپی مو مانند سایر روش های درمان پوست و مو، تاثیرات و عوارض خود را دارد. عوارض ناشی از مزوتراپی چندان شدید نیست و شما می توانید با رعایت نکات لازم قبل و بعد از مزوتراپی و مشورت با پزشک خود، از عوارض آن بکاهید و بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید.

یکی از روش های کنترل ریزش مو و بازگرداندن شادابی به آن، انجام مزوتراپی است. با انجام مزوتراپی می توانید تاثیرات دائمی و بدون بازگشت آن را شاهد باشید.

برخی از دستگاه های مزوتراپی تزریق همراه با سورن انجام می دهند. اگر با تزریق های آمپولی مشکلی دارید می توانید از روش های دیگر استفاده کنید. به طور کلی درد ناشی از مزوتراپی به آستانه تحمل درد فرد بستگی دارد.

در صورتی که عوارض بیش از یک روز زمان ببرند می تواند مشکل زا باشند و باید حتما به پزشک مربوطه گزارش داده شوند.