قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو

قرمزی سر بعد از کاشت مو + راه های درمان آن

بسیاری از شما که قصد انجام کاشت دارید نگران قرمزی سر پس از کاشت مو هستید. در اینجا به همه سوالات شما پیرامون این مطلب پاسخ خواهیم داد:

• آیا قرمزی پوست بعد از کاشت طبیعی است؟ علت آن چیست؟
  • در صورت مشاهده قرمزی پوست بعد از کاشت چه باید کرد؟
  • آیا قرمزی پوست سر قابل درمان است؟
  • آیا قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو بر نتیجه جراحی تاثیر می‌گذارد؟
  • آیا قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو تا همیشه باقی می ماند؟
  • قرمزی پوست سر بعد از چند وقت بهبود می‌یابد؟

آیا قرمزی و خارش پوست سر بعد از کاشت مو طبیعی است؟

آیا واقعا قرمزی پوست بعد از کاشت مو طبیعی است و در همه بیماران اتفاق می‌افتد؟ به طور طبیعی هر قسمتی از پوست انسان که درمانی بر روی آن انجام شود دچار قرمزی، تورم و التهاب می‌شود. بنابراین قرمزی سر بعد کاشت مو نیز کاملا نرمال است و پس از مدتی به خودی خود برطرف خواهد شد. به‌هرحال، جراح برای قرار دادن پیوندهای مو روی پوست سر کمی برش ایجاد می‌کند که بتواند موها را در این برش‌ها قرار دهد و پس از مدتی مانند موهای دیگر شما رشد کنند. دلیل ایجاد قرمزی جای کاشت مو روند تغییراتی است که در طی کاشت روی پوست ایجاد می‌شود، دلایل قرمزی کاشت مو را در ادامه توضیح خواهیم داد.

حتما بخوانید : علائم کاشت مو ناموفق

علت قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو

اکنون به طور دقیق بپردازیم به اینکه دلایل ایجاد و نحوه درمان قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو چگونه است؟ در واقع علت اصلی خارش و سوزش پوست سر بعد از کاشت مو برش‌های ریزی است که روی پوست ایجاد شده است. اما بسیاری از فاکتورهای متعدد دیگر هم وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به عنوان علت قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو در نظر گرفت:

• عوامل جراحی: مهم‌ترین علت قرمزی پوست سر بعد از عمل کاشت مو، ایجاد برش‌های ریز پوستی و تزریق مواد مختلف مانند مواد بیهوشی موضعی به پوست سر است.
  • تنوع پوستی افراد و حساسیت‌های فردی: گاهی علت قرمز شدن پوست سر بعد از کاشت مو حساسیت پوستی به برخی از داروهای بیهوشی است. همانطور که می‌دانیم انواع پوست و حساسیت‌های پوستی در افراد متفاوت است بنابراین هر فرد سطح متفاوتی از قرمزی و التهاب را تجربه خواهد کرد.

علت پوسته پوسته شدن پوست سر بعد از کاشت مو چیست؟

در طول روند بهبودی و پس از رفع قرمزی بعد از کاشت مو و ترمیم زخم‌ها، ناحیه پیوند شروع به پوست‌اندازی می‌کند در نتیجه پوسته‌هایی روی سر ایجاد می‌شوند.

بعد از بررسی علت، درمان پوست سر بعد از کاشت مو و نحوه رفع قرمزی محل کاشت مو را بررسی خواهیم کرد.

علت قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو

درمان قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو

درمان قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو را باید به به بدن‌تان بسپارید تا خود از پس ترمیم پوستی برآید. معمولا خارش و قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو درمان فوری و قطعی ندارد و با گذشت زمان به خودی خود برطرف می‌شود.

اما بدن چگونه به درمان قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو می‌پردازد؟

• پاسخ التهابی بدن: افزایش جریان خون در ناحیه پیوند، ترشح هیستامین در پاسخ به آسیب بافتی و ترشح سیتوکین‌های التهابی که به عنوان بخشی از روند بهبودی است منجر به رفع قرمزی و تورم پوست می‌شوند.
  • پاسخ سیستم ایمنی بدن: سیستم ایمنی بدن بعد از عمل کاشت مو فعال می‌شود و سلول‌های ایمنی به ناحیه منجر به التهاب و قرمزی فرستاده می‌شوند. گلبول‌های سفید در محل جراحی تجمع کرده و به رفع قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو کمک می‌کنند.

البته راه‌های درمان دارویی برای رفع قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو نیز وجود دارند برای مثال استفاده از محلول‌های موضعی تسکین دهنده می‌توانند در کاهش قرمزی و التهاب مفید باشند. همچنین لازم است بعد کاشت در معرض نور شدید خورشید قرار نگیرید. علاوه‌براین، مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک تجویز می‌کند باعث جلوگیری از عفونت زخم‌های پوست می‌شود.

مدت زمان قرمزی سر بعد از کاشت مو چقدر است؟

قرمزی پوست زیاد ماندگار نیست، با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بعد از کاشت پس از چند روز الی 1 هفته شاهد برطرف شدن قرمزی پوست خواهید بود.

خیر، قرمز شدن پوست سر بعد از کاشت مو به خودی خود پس از چند روز برطرف خواهد شد.

خیر، در اکثر موارد، دلیل قرمز شدن پوست سر بعد از کاشت مو تزریق مواد بیهوشی موضعی و ایجاد برش پوستی است که به هیچ عنوان خطری ایجاد نمی‌کند.

خیر، قرمزی پوستی بخشی از روند طبیعی جراحی کاشت مو است و تاثیری بر نتیجه کار نخواهد داشت.